
Punktem skupienia i celem jest zaspokojenie potrzeby Uczestnika
Indywidualna praca z Uczestnikiem
Poznasz wiele innych rozwiązań...
...ale wybierasz najlepsze rozwiązanie
Korzystasz gdy masz potrzebę
Możesz wybrać dogodny dla Ciebie czas
Nie skupiasz się na jednej aplikacji
Możesz z góry wykupić pakiet godzin
Wybierasz dogodny dla Ciebie sposób realizacji
Firmy mogą wykupić pakiet dla dowolnej liczby pracowników


Konsultacje to z założenia indywidualne spotkanie Uczestnika z prowadzącym. Spotkanie to ma na celu zaspokoić potrzeby Uczestnika w zakresie jego zadań i problemów związanych z pracą z aplikacjami biurowymi. Z tego wynika najważniejsza cecha konsultacji: punktem skupienia i celem jest potrzeba Uczestnika, czyli jego zadania i problemy. Cała praca w trakcie konsultacji jest ukierunkowana na to, aby rozwiązać zadania i problemy przed jakimi stanął Uczestnik w trakcie swojej pracy.
Prowadzący wskazuje najlepsze rozwiązania dla konkretnych potrzeb, zadań i problemów uczestnika za pomocą narzędzi i funkcji nie tylko jednej aplikacji oraz daje pełen wachlarz różnych rozwiązań w zależności od zmiennych czynników. W ten sposób w podwójny sposób pracownik zwiększa swoją wydajność pracy: dostaje gotowe rozwiązania i wiedzę oraz nie odrywa się pracownika na całe dni jak w przypadku szkolenia.
Jest to zupełnie odwrotne podejście w porównaniu ze szkoleniami standardowymi i pakietowymi, gdzie punktem skupienia i celem jest temat, aplikacja, której dotyczy szkolenie, a więc jej narzędzia i funkcje. Prowadzący omawia je, aby uczestnik mógł wybrać te, które najlepiej przydadzą mu się w jego potrzebach, czyli zadaniach i problemach. To uczestnik dokonuje wyboru najlepszych – jego zdaniem – narzędzi i funkcji oraz sposób ich zastosowania. Rodzi to sytuację, w której mogą istnieć lepsze, dla potrzeb uczestnika, narzędzia lub funkcje, jednak uczestnik ich nie zna, gdyż nie były przedmiotem szkolenia.
Konsultacje to „chirurgiczne” rozwiązanie – trafia dokładnie tam, gdzie trzeba z takimi narzędziami, które są najlepsze pokazując jednak również inne rozwiązania. Dlatego konsultacje najbardziej wydajnie łączą w sobie dwie rzeczy: rozwiązanie i naukę na przyszłość.


Jeden uczestnik
Celem konsultacji jest zaspokojenie konkretnych potrzeb konkretnej osoby. Potrzeby te są bardzo indywidualne i dlatego konsultacje dotyczą jednej osoby, a nie grupy osób tak, jak na szkoleniach. Na szkoleniach nawet, jeżeli Uczestnik znajdzie wśród wszystkich poruszanych zagadnień to, które jest w stanie zrealizować jego zadanie, czy rozwiązać problem, to sam musi umieć zastosować poznane narzędzie lub funkcję do swojej sytuacji, a to często jest dość trudne z różnych powodów. W trakcie konsultacji Uczestnik nie tylko od razu pozna najlepsze rozwiązanie, ale zostanie ono wdrożone w jego własne środowisko pracy.
W założeniach zatem konsultacje są realizowane w jednym czasie z jedną osobą. Nie ma jednak przeszkód ku temu, aby w konsultacji wzięło udział kilka osób, jeżeli potrzeby są identyczne dla nich wszystkich.

Konkretne potrzeby Uczestnika
Przede wszystkim pojęcie potrzeby skupia się na konkretnym zadaniu (problemie), który pracownik ma zrealizować, a nie na narzędziu lub funkcji aplikacji. Istotą zatem konsultacji jest przedstawienie przez pracownika jego indywidualnych potrzeb, czyli zadań i problemów związanych z jego pracą za pomocą aplikacji komputerowej, a następnie zaoferowanie przez prowadzącego wielu różnych rozwiązań dotyczących wskazanego problemu lub potrzeb. Prowadzący stosuje wszelkie dostępne narzędzia informatyczne i dydaktyczne, aby uczestnikowi przekazać pełną wiedzę teoretyczną i praktyczną jakiej pracownik potrzebuje do rozwiązania swojego zadania lub problemu, czyli zaspokojenia jego potrzeb w tym konkretnym przypadku, ale również i w przyszłości.
Konsultacje różnią się od szkoleń tym, że to uczestnik określa na bieżąco tematy lub problemy, a nie są one z góry ustalone jako lista do realizacji. Prowadzący reaguje również na bieżąco na potrzeby pracownika dając mu możliwie największy wachlarz możliwości nie skupiając się na jednym tylko rozwiązaniu.

Praca na plikach uczestnika
W trakcie konsultacji pracownik przedstawiając swoje potrzeby dokonuje tego na konkretnych swoich plikach i przykładach, aby rozwiązanie podane przez prowadzącego celnie trafiało dokładnie w konkretny problem i go rozwiązywało. Rozwiązania zatem od razu są realizowane w tych plikach. Przykłady ogólne stosowane przez prowadzącego są jedynie jako równoległa pomoc w wyjaśnianiu różnych kwestii.

Dogodny czas realizacji dla Uczestnika
Konsultacje realizowane są tylko w takim zakresie czasowym jaki jest potrzebny do osiągnięcia celu, czyli zaspokojenia potrzeb Uczestnika – rozwiązania jego problemy, czy realizacji zadania. Ile jest tych potrzeb i ile czasu chce wykorzystać Uczestnik zależy tylko i wyłącznie od niego.
Termin również ustalany jest tak, aby był dogodny dla Uczestnika w porozumieniu z prowadzącym.


Niewątpliwe zalety i wysoka efektywność konsultacji dotyczą przede wszystkim uczestnika, czyli jego potrzeb złożonych z jego zadań i problemów. W związku z tym w kwestii cenowej należy zwrócić uwagę na wyjątkowo wysoką efektywność w ramach najmniejszej jednostki, czyli 1 godziny konsultacji.
Dla przykładu 8 pracowników może zrealizować nawet i 2 różne szkolenia (dla przykładu dwa standardowe 2-dniowe szkolenia: średniozaawansowane i zaawansowane) co daje 24 godziny zegarowe i nadal nie znać najlepszych narzędzi i rozwiązań do pokonania swoich problemów i realizacji zadań. W czasie konsultacji – jeżeli każdy skorzysta już choćby z 2 godzin – to już po 16 godzinach każdy pracownik będzie wyposażony w gotowe konkretne rozwiązania jego wybranych problemów i bogatszy o nową wiedzę.
W powyższym przykładzie firma po wydaniu określonych pieniędzy na szkolenia standardowe ma 8 pracowników, których wiedza wcale nie musi zawierać tych narzędzi i funkcji, które pozwolą pracownikom zrealizować swoje zadania. W przypadku konsultacji wszyscy będą mieli rozwiązane kompleksowo swoje wybrane zadania i w przyszłości będą robili to znacząco krócej.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że zdecydowana większość firm, nawet bardzo dużych, nie ma dedykowanego działu odpowiedzialnego za wsparcie pracownika z zakresu aplikacji Microsoft. Pracownicy sami muszą w bieżących problemach szukać rozwiązań, co zmniejsza ich efektywność pracy, gdyż muszą poświęcić sporo czasu na owe poszukiwania. Ten czas kosztuje firmę, a nie jest zbyt wydajny. Ten sam czas, ale w trakcie konsultacji, jest nieporównywalnie wydajniejszy. Gdyby takie wsparcie było, wiele problemów rozwiązaliby w zdecydowanie krótszym czasie. Konsultacje dają pracownikom takie wsparcie, a Firmie pozwalają zaoszczędzić ogromne koszty utrzymywania działu wsparcia.


W przypadku szkoleń można zadać pytanie: dla kogo są przeznaczone szkolenia. Dla konsultacji takie pytanie nie ma sensu, bo odpowiedź jest jedna: dla wszystkich. Nawet tytułowe pytanie ma podobną odpowiedź: zawsze. Jednak można szczególnie je polecić w pewnych sytuacjach.
Na szkoleniach pracownicy poznają pewien uzgodniony zakres tematyczny, z którego składa się szkolenie. Nigdy szkolenie nie jest 100% efektywne, ponieważ każdy pracownik ma inne zadania do realizacji i spotyka się z innymi problemami. W trakcie szkoleń uczestnik ma dokonać wyboru tych tematów i rozwiązań, które jemu będą potrzebne, czyli nie wszystkie mogą być dla niego ważne – po drugie – mogą istnieć inne, często lepsze rozwiązania, o których na szkoleniu nie było mowy z powodu uzgodnionego zakresu szkolenia. Szkolenia są efektywne wtedy, gdy istnieje większa grupa osób, których potrzeby wiedzy są bardzo zbliżone do siebie lub dotyczą dość podstawowych lub popularnych zagadnień.
Konsultacje są rozwiązaniem zdecydowanie bardziej precyzyjnym. Wychodzą na przeciw między innymi kilku potrzebom:
- gdy po szkoleniu pracownik ma trudności z zastosowaniem wiedzy konkretnie w swoich plikach, których struktura może znacząco odbiegać od przykładów ogólnych stosowanych na szkoleniu, co z kolei może nawet uniemożliwiać zastosowanie obecnej wiedzy
- gdy znane rozwiązania nie są efektywne w konkretnych problemach i należy poszukać innych rozwiązań
- gdy istnieje potrzeba połączenia wielu rozwiązań w jednym unikatowym problemie
- gdy potrzeby pracownika stają się coraz bardziej zaawansowane i unikatowe
- gdy pracownik ma w danym okresie jeden lub kilka konkretnych problemów do rozwiązania, których można nauczyć się w zdecydowanie krótszym czasie niż szkolenie
- gdy brak w Firmie dedykowanego wsparcia z zakresu Microsoft 365
Podsumowując konsultacje rozwiązują unikatowe problemy bardzo precyzyjnie w krótkim czasie dając o wiele większy wachlarz możliwości na przyszłość.

W zależności od liczby pracowników, ich zadań, towarzyszącym im problemów, charakteru pracy, poniżej przedstawione są 3 różne metody rozliczeń.
Konsultacje jednorazowe
Jest to rozwiązanie najdroższe. Przeznaczone dla osób, które mają jednorazową potrzebę wsparcia ich w jakimś zadaniu lub zdarza im się to bardzo rzadko. Ta metoda jest też dla tych Firm, które nie chcą ponosić większych kosztów wsparcia pracownika, ale w trudnych sytuacjach chcą mu jednak zaoferować pomoc.
Konsultacje kilkudniowe
Ta metoda rozliczeń zakłada zamówienie kilku dni konsultacji w określonym z góry terminie.
Metoda pozwala przede wszystkim na zorganizowanie tych najbardziej efektywnych konsultacji, czyli stacjonarnych, w których osobiste spotkanie prowadzącego z uczestnikiem pozwala na najlepsze wykorzystanie czasu. Takie spotkanie pozwala prowadzącemu przekazać uczestnikowi największą ilość wiedzy.
Metoda ta zarówno dla konsultacji stacjonarnych, jak i online, pozwala na lepszą kontrolę usługi konsultacji przez zebranie chętnych pracowników w określonym czasie. Przydaje się to wtedy, gdy Firma chce swoim pracownikom zaoferować wsparcie cyklicznie. Pracownicy i Firma wiedzą wtedy dokładnie kiedy takie konsultacje będą realizowane. Pozwala to na lepsze zorganizowanie czasu pracy.
Klient organizuje wtedy listę chętnych pracowników, którzy deklarują czas potrzebny każdemu z nich. Na konsultacje przychodzą według zorganizowanej kolejki jeden po drugim. Doświadczenie wskazuje, że czas potrzebny dla 1 pracownika to najczęściej od 2 do 3 godzin.
Jednostką rozliczeniową jest 1 dzień w zamówionej liczbie godzin.
Przy konsultacjach stacjonarnych zakłada się, że:
- dni następują jeden po drugim bez żadnych przerw
- Klient zapewnia miejsce (salkę)
Abonamenty godzinowe
Klient wykupuje określoną liczbę godzin konsultacji. Pracownicy Klienta mogą w dowolnym (wcześniej uzgodnionym z prowadzącym) czasie korzystać z konsultacji. Jednostką rozliczeniową jest każda rozpoczęta godzina zegarowa, a płatność jest realizowana z góry.
Korzyść tego rozwiązania polega na tym, iż nie ma potrzeby organizowania pracowników chcących skorzystać z konsultacji w jednym zbliżonym terminie. Każdy pracownik może to zrobić w dogodnym dla siebie i uzgodnionym z prowadzącym terminie. Daje to pracownikowi większą swobodę.
Ze względu na swobodny dobór czasu każdego pracownika z osobna ta wersja cenowa możliwa jest tylko dla konsultacji online.
Jest to najbardziej korzystny system cenowy konsultacji
W każdym powyższym rodzaju konsultacji nie ma znaczenia rozkład czasu poszczególnych uczestników i ich liczba w zamówionym czasie konsultacji. Przykładowo zamawiając 2 dni konsultacji w wersji 6 godzin na 1 dzień nieistotne jest czy w ciągu dnia z konsultacji skorzysta 5 osób, czy 2 oraz czy te np. 2 osoby rozłożą czas po połowie, czy w innej proporcji.

Poza metodą rozliczeń konsultacji jednorazowych, to konsultacje są usługą elastyczną i rozległą w czasie, dlatego wymagają od obu stron (realizatora i Klienta) dyscypliny organizacyjnej i formalnej. W związku z tym szczegóły realizacji konsultacji reguluje Regulamin Konsultacji dostępny poniżej: